Duplicate content – powielona zawartość

Termin duplicate content oznacza zawartość strony, która została powielona (opublikowana) na innej stronie istniejącej w sieci. Przy milionach stron widniejących w polskim internecie zdarzają się nieświadome powielenia. Jednak idea Google o unikalnych i ciągle rozwijających się treściach w internecie wyklucza za pomocą licznych filtrów strony powielające treści. Nie oznacza to jednak że powielenie dwóch słów, których jest przecież określona ilość, doprowadzi do usunięcia naszej strony z wyszukiwania. Narzędzia takie jak Copyscape lub Duplicate content pozwalają stwierdzić czy podana strona powiela istniejące już treści. DC określa również stopień podobieństwa kodu html występującego na stronie oraz umieszczonej na niej treści – w ujęciu procentowym.

Teoretycznie wartość do 20% podobieństwa tekstu uznać można za ostateczną.

Te dwa narzędzia pomagają sprawdzić czy nasze teksty zawarte na stronie, w katalogach lub serwisach presell nie łamią zasad duplicate content i czy nie są zbytnio do siebie podobne. Obydwa narzędzia są darmowe, chociaż Copyscape wyświetla tylko ograniczone wyniki wyszukiwania (w wersji bezpłatnej).

Link do strony: http://www.copyscape.com/

DuplicateContent

Link do strony: http://www.duplicatecontent.net/

Tagi: , , , , ,

Dodaj odpowiedź